Özünə şəfqət nədir?


Özünə şəfqət çətin dövrlərdən keçdiyimiz zaman özümüzə ehtiyac duyduğumuz şəfqəti, anlayışı, xeyirxahlığı və dəstəyi təqdim etmək bacarığı olaraq təyin edilə bilər. Bunları bizə təklif edən qohumlarımızın və sosial dəstək şəbəkəmizin olması vacib olsa da; hər zaman və hər şəraitdə hara getsək ömrümüzün sonuna kimi bizimlə olan öz daxili səsimizdir, ən əsası isə mahiyyətimizlə qurduğumuz münasibətdir. Buna görə də, bu dəyərləri özümüzə təqdim edə bilmək ilk növbədə özümüzlə münasibətimizi yaxşılaşdırmaq, öz duyğularımızla təmasda olmaq üçün qapı açır və bəlkə də bu təcrübələr bizi təkmilləşdirə bilər. Özümüzə şəfqət özümüzü mühakimə etmədən, tənqid etmədən, qınamamaqdır; Bu, özümüzə qarşı mərhəmətli olmaqla, duyğularımızın fərqində olaraq, onları qəbul edərək və özümüzə bu duyğuları yaşamağa icazə verərək hərəkətə keçmək deməkdir.

Özünə şəfqət komponentləri

“Özünə şəfqət hissi” təliminin yaradıcılarından biri olan Kristin Neffə görə, özünə şəfqət göstərməyin 3 komponenti var. Bunlar: Özünə xeyirxahlıq, ortaq insanlıq və şüurlu dərketmə. 

Özünə xeyirxahlıq; Bu o deməkdir ki, əziyyət çəkən dosta sərt, qəddar sözlər deməyəcəyik, əksinə, ona sevgi və mehribanlıqla yanaşdığımız qədər həssaslıqla yanaşacağıq. Çətin vaxtlarda, başımıza gələn bədbəxtlikdə “Niyə mən?” deyə soruşur ki, biz özümüzü tənha hiss edə bilərik və başqa insanların “normal” və xoşbəxt olduqlarını zənn edərək, ən çox əziyyət çəkdiyimizi düşünə bilərik. 

İnsanlığın sağlam düşüncəsi özümüzə şəfqət göstərməkdə bizə kömək edir; Bu, həyatdakı bütün təcrübələrin hamımız üçün ümumi olduğunu və neqativləri yaşamağa öz unikal vəziyyətimiz kimi baxmadığımızı ehtiva edir. Bizi digər insanlardan ayıran yanaşma yerinə, bu təcrübələri ümumi bir yerdə bir araya gətirir, onları bir bütünün bir parçası kimi görməyə və tək olmadığımızı dərk etməyə imkan verir. 

Son komponent, təcrübələrin bizdə oyandığı duyğuları fərq etmək deməkdir. İndiki vaxta və indiyə diqqət yetirərək duyğularımızı tanımaq, belə anlarda özümüzə şəfqətlə yanaşa bilmək üçün çox vacibdir. Zehinlilik bizə öz hisslərimizi və düşüncələrimizi onlara batırılmaq və onlarla eyniləşdirmək əvəzinə kənar müşahidəçi kimi izləməyə imkan verir.

Özünə Şəfqət Nədir?

Özünə şəfqət özünə acımaq demək deyil. Yaşadığımız mənfilikləri və onların bizdə oyatdığı duyğuları qəbul edərək özümüzə şəfqətlə yanaşsaq, emosiyaların işlənməsini təmin edər və onların ağırlaşaraq bizi ələ keçirmələrinin qarşısını olarıq. Duyğular da bütün yaşantılar kimi gəlib-gedir və keçmək üçün ilk növbədə insan tərəfindən fərqinə varmalı və onlara toxunmalıdır. 

Duyğularımızı yaşamağa imkan vermək, o anda nəyə ehtiyacımız olduğunu özümüzdən soruşmaq, yanımızda bir qohumumuz olsaydı, bizə dəstək olmaq istədiyimiz şəkildə özümüzə dəstək olmaq, yıxıldığımız yerdən daha güclü qalxmağa və hərəkətə keçməyə imkan verir.Özünə şəfqət, səhvlərə məhəl qoymamaq demək deyil. Bununla belə, özümüzü tənqid etməklə, günahlandırmaqla və ya özümüzü mühakimə etməklə yaxşılaşa biləcəyimiz illüziyası altında ola bilərik, lakin bu doğru deyil. 

Uğursuzluqlar qarşısında dəstəkləndiyimizi və güvəndiyimizi bilmək bizi motivasiya etdiyi kimi, səhv etdiyimiz zaman özümüzü günahlandırmadan nəyi daha yaxşı etməli olduğumuzu soruşmaq bizə daha yaxşısını etmək imkanı verəcək.Özünə şəfqət eqoizm demək deyil. Bütün insanlar kimi olduğumuz inancı ilə, zaman-zaman səhv və səhv etmənin təbii olduğunu bilərək, belə anlarda özümüzə çox yüklənməməyimizi təmin edir. 

Özümüzü tənqid edərək pis hiss etdiyimiz çətin anlarda ətrafımıza nə qədər diqqət yetirə bilərik və ya nə qədər bağışlaya bilərik? Özümüzə mehribanlıqla yanaşsaq, başqalarına qarşı xeyirxah olmaq üçün kifayət qədər imkanımız var. Tədqiqatın göstərdiyi kimi, özünə şəfqət göstərən insanlar həyat yoldaşlarına qarşı daha qayğıkeş, qəbuledici və dəstəkləyici bir yanaşma nümayiş etdirirlər.

Özünə şəfqəti inkişaf etdirmək üçün 4 məsləhət

Səhv etmənin normal və insani olduğunu qəbul edərək, mükəmməl olmasaq da sevgiyə layiq olduğumuzu bilərək, səhvlərimiz qarşısında özümüzü bağışlama vərdişini inkişaf etdirmək faydalı olacaq.

Səhvlərimiz və ya əlimizdə olmayanlar üçün narahat olmaq əvəzinə, yaxşı etdiyimiz və ya sahib olduğumuz şeylərə təşəkkür edərək, daxili səsimizi daha mehriban və sevgi dolu edə bilərik. Minnətdar olduğumuz şeyləri yaza biləcəyimiz gündəlik tutmağa cəhd edə bilərik.

Zehinlilik texnikaları və təcrübələri ilə yalnız o məqama fokuslanaraq özümüzü daha yaxşı anlamağa çalışmaq bizi mühakimə etmək əvəzinə duyğularımıza toxunmağa və özümüzü olduğumuz kimi qəbul etməyə aparacaq.

Gün ərzində özümüzü mühakimə etdiyimiz çətin təcrübələrdən və duyğulardan sonra yazacağımız gündəlikdə təcrübələrimizdən və hisslərimizdən danışa bilərik. Beləliklə, emosiyalarımızı reallaşdırmaq, onları anlamaq və gələcək üçün hərəkətə keçmək imkanımız var.
Uzman.az psixoloq platforması

www.uzman.az | 070 254 96 00

Yazdığı məqalələri: 88 bütün yazılarına bax
Suallara verdiyi cavablar: 0 bütün cavablara bax
Rəy yaz

Öz psixoloqunu tap

-- Seçin --
  • -- Seçin --
  • Kişi
  • Qadın
-- Seçin --
  • -- Seçin --
  • Depressiya
  • Stress
  • Narahatlıq
  • Panik ataklar
  • Özgüvən əksikliyi
  • Diqqət dağınıqlığı
  • Ünsiyyət problemləri
  • Nitq ləngiməsi
  • Fobiya və qorxular
  • Autizm
  • Qısqanclıq
  • Həyəcan pozuntusu
  • Əhval dəyişikliyi
  • Yuxu pozuntusu
  • Yemək pozuntusu
  • Tənhalıq hissi
  • Emosional asılılıq
  • Sosial media asılılığı
  • Alkoqol asılılığı
  • Pis vərdişlər
  • Uşaq psixologiyası
-- Seçin --
  • -- Seçin --
  • Yazılı konsultasiya
  • Səsli konsultasiya
  • Görüntülü konsultasiya
  • Üz-üzə konsultasiya
-- Seçin --
  • -- Seçin --
  • Azərbaycan dilində
  • İngilis dilində
  • Rus dilində
Seçimi təmizlə
Axtar